Katso kyselyn tulokset: Arvosanasi Snorkkeli.netille vuodelle 2005

Äänestäjää
207. Et voi äänestää tähän kyselyyn
  • 10 (erinomainen)

11 5,31%
  • 9 (Erittäin hyvä)

74 35,75%
  • 8 (Hyvä)

85 41,06%
  • 7 (Tyydyttävä)

27 13,04%
  • 6 (Välttävä)

6 2,90%
  • 5 (Heikko)

1 0,48%
  • 4 (Huono)

3 1,45%
Tulokset 1 - 9 / 9

Ketju: Arvosananne Snorkeli.netille vuonna 2005

Exclamation Arvosananne Snorkeli.netille vuonna 2005

Moi,

Kertokaapas minkälaisen kokonaisarvosanan annatte Snorkkeli.netille vuodelta 2005. Samalla voitte tähän ketjuun kertoa toiveitanne ensi vuotta ajatellen.

Snorkkeli.netiä pyöritetään edelleen parin henkilön voimin, oman työn ohella vapaa-ajalla. Kaikkeen emme tietenkään pysty, mutta pyrimme ensi vuonna aloittamaan muutamia uusia juttuja ja toimintoja joista toivottavasti on hyötyä suomen sukellusskenelle.

Tiedostamme muutamat haasteet tämän uuden softan osalta, mutta niiden osalta saamme korjaksia vasta myöhemmin. Toisaalta voi olla että tulemme vielä kertaalleen tekemään isohkon remontin saitin "pääosioon" eli tuohon uutiset/artikkelit yms osastoon. Foorumisofta on tullut jäädäkseen, se on tällä hetkellä yksi parhaista joita markkinoilla on. Eli arvosanoissanne toivomme että ette ota huomioon tätä uuden softan tuomaa login ongelmaa, vaan annatte arvosananne lähinnä muun toiminnallisuuden/sisällön/nopeuden/ylläpidon/moderoinnin yms osalta. Voit myös kommentoida erikseen esimerkiksi uutisia, kuvagalleriaa, artikkeleita tai foorumia.

Jos annat arvosanan joka on jommasta kummasta ääripäästä, toivomme että myös kommentoit miksi mielestäsi olemme onnistuneet tai epäonnistuneet. Muutoin emme voi tietää miksi annoit juuri ääripään arvosanan. Tähän viestiin voit vastata myös vaikket olisi kirjautunut sisään, jolloin kommenttisi pysyy nimettömänä.

Kiitämme kaikkia jo etukäteen, ja samalla muistutamme että muistakaa käydä omassa asetuskonsolissanne päivittämässä profiilitietonne, jotta ne ovat ajantasalla.

Mukavaa joulunaikaa kaikille

Snorkkeli.netin ylläpito
    Nico ja Mikko

Oletus

moro,

ensiksi kiitokset nicolle ja mikolle duunista snorkkeli.netin ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi, hieno juttu että jaksatte nähdä vaivaa. yleensä ilmaisen / vapaaehtoisen työn tekeminen on aika epäkiitollista, koska kaiken sujuessa hyvin kukaan ei kiitä, mutta jos jokin kusee, niin siitä nousee helposti meteliä.

mä en itse käytä snorkkeli.netin ominaisuuksista oikeastaan muuta kun foorumia, joten mun arvosteluni ei siis koske foorumin ulkopuolisia toimintoja. foorumisoftan päivitys oli varmaan väistämätön, ja tää ei oo yhtään hassumpi nyt kun tätä on käyttäny jonkin aikaa. varsinkin pikalinkkien alla olevat toiminnot on aika mukavasti niputettu yhteen paikkaan. softa siis toimii, eikä mulle tuu kauheesti mieleen parannusehdotuksia sen suhteen.

foorumista niin paljon että keskustelun taso notkahti tossa muutama viikko takaperin aika dramaattisesti, ja vaikka mä en yleensä ole kauheesti moderoinnin kannalla, niin kaikkein pahimmat ylilyönnit (joita mulla siis omassakin kommenttihistoriassa löytyy) vois ehkä siivota pois. kyse olis ehkä silloin enemmän laadunvalvonnasta kun moderoinnista.

toisaalta tohonhan voi kyllä vaikuttaa itsekin aika paljon, eli vapaasti manua myötäillen 'kun sua provosoidaan niin ei oo pakko provosoitua'. jokaiselta foorumilta löytyy näitä jotka ei oo saanu tarpeeks huomiota lapsena ja jotka hakee sitä sit myöhemmin trollailemalla netissä. ainoo tapa tällasten käsittelemiseen on olla välittämättä näistä, jos hyppää messiin niin sotku on valmis... ja vielä kun löytyis itseltäkin tällasta itsehillintää =)

yks juttu vielä, se automaattisensuuri ei vaan yksinkertaisesti toimi. mä en nää järkee sellasessa toiminnossa joka siivoaa sanasta so***** lopun pois...

anyway,

erinomaisen hyvää ja joulua sekä snorkkelin taustavoimille että foorumin vakiopeikoille.

- mikko

Oletus

Epserantza kertoi tässä jo kaiken oleelisen, en keksi juuri mitään lisättävää??

Niin tietysti noi vanhat forumit voisi siivota vuoden välein ja sitten noi "serurustelu palstat" vois siivota ja poistaa vieläkin useammin, niin tarpeelisia kuin ovatkin, niin saadaan tilaa tuoreille ajatuksille.

Annoin täksi vuodeksi kouluarvosanan 7. ( Se on minulta jo paljon) Aina löytyy parannettavaa jne. No tämä on vielä aika tuore juttu, ja olen vakuuttunut että ensi vuonna voin jo antaa kouluarvosanan 8.

Kiitokset toimitukselle tästä vuodesta ja oikein hyvää Joulua.

(Ja varovaisesti sitten sen tulen kanssa !)

Oletus

Tämä uusi käyttöliittymä tuntuu edelleen... Uudelta. Sen edellisen omaksuin todella nopeesti omakseni. Se oli selkeä ja helppokäyttöinen, tämä uusi ei niinkään. Vaikka tämä uusi on sivuntaitoltaan "aikuisemman" oloinen, on se samalla sekavempi. Linkit ei mielestäni löydy sieltä mistä niitä automaattisesti hakee.

Se että olette tällaisen foorumin käynnistäneet ja vapaaehtoisvoimin ylläpidätte on hatun noston arvoinen suoritus! Loistavaa!
    Tämä on mielipiteeni. Minulla on muitakin jos tämä ei kelpaa.

Oletus

Tämä uusi käyttöliittymä on ihan p....stä. Sekavampaa sivustoa saa hakemalla hakea. Tarttee vamaan kymmeniä käyttötunteja, ennenkuin tämän uuden sivuston käytön saa sujuvaksi.
    Pete

Oletus

Lainaus Alkuperäinen lähettäjä: p00xpat
    Tämä uusi käyttöliittymä on ihan p....stä.
    Kerrotko vielä tarkemmin:
    Mikä tekee käyttöliittymästä niin huonon?
    Onko kyseessä koko sivusto, uutisten puoli vai foorumin puoli? (käytössä on kaksi erillistä käyttöliittymää)

Laita vastausta joko YV:nä tai tänne foorumiin.

Kiitos kommentista,

/nico
    --
    Nico
    Ex-editor

Oletus

Lainaus Alkuperäinen lähettäjä: p00xpat
    Tämä uusi käyttöliittymä on ihan p....stä. Sekavampaa sivustoa saa hakemalla hakea. Tarttee vamaan kymmeniä käyttötunteja, ennenkuin tämän uuden sivuston käytön saa sujuvaksi.
    Vähän aikaa, kun pyörittelee, niin huomaa mukavia toimintoja, joita ei ennen ollut. Mun mielestä uusi käyttöliittymä on aikalailla ok, mutta myönnetään, että joutuu kokeilemaan kaikenlaista, tyyliin mitähän tästäkin tapahtuu...

Esimerkiksi nyt tätä kirjoittaessani tuolla ylhäällä on kasa nappeja, joiden merkityksestä ei ole harmaintakaan aavistusta, kuten "wrap [PHP] tags around selected text", mutta ehkä en tarvi noita nappeja kumminkaan.

Ehkä hankalampiin toimintoihin voisi olla aiheellista laatia jonkinlainen käyttöohje tai ehkä jotain toimintoja voisi jopa poistaa, jos 99% käyttäjistä ei koe niillä olevan mitään arvoa.

Uusien viestien systeemi on tosi hyvä ja valokuvagalleriakin taitaa pikkuhiljaa palautua järjestykseen. Toivottavasti kaikki on tarkistaneet, että lähettämänsä kuvat näkyy oikealla tunnuksella, kun välillä ne oli todella sekaisin.

Mutta kyllä tämä tästä ja kiitos toimitukselle vaivannäöstä ja panostamisesta tämän kehittelyyn!
    -erd

Oletus

Moro,

Annetaan nyt vielä komenttia vaikkapa Kimi ja Mikko ehtivätkin jo tärkeimmät sanoa.

Eli suuret kiitokset Nicolle ja Mikolle tekemästänne työstä snorkkeli.netin eteen. Voisin kuvitella, että vapaa-aika menee hyvin pitkälti snorkkeli.netin parissa.

Ottaen huomioon, että snorkkeli.net on yksityisten ihmisten ylläpitämä ja
    nk. talkootyönä tehty on palaute saitista välillä turhan rankkaa.
    Palautetta antaessa pitäisi muistaa, että kyseessä ei ole kaupallinen palvelu.

Itse saitista minulla ei ole juurikaan huomauttamista.
    Artikkeleiden ja uutisten julkaisutahti on mielestäni kiihtynyt viimeaikoina ja etusivulta löytyy usein uusia juttuja.

Käyttäjämäärään nähden keskustelun luonnekkin on pysynyt kohtuullisen säädyllisenä. Ylläpito on ottanut ihan asiallisen linjan ja mahdollisiin "ylilyönteihin" ollaan puututtu ennenkuin "mopo on lähtenyt käsistä".

Uskoisin, että etsi toiminnolla palstalta löytyy infoa monille sukeltajille aloittellijasta kokeneempiin.
    Vuosien varrella on ehditty keskustelemaan aiheesta, jos toisestakin.

Mitä taas tulee uuteen käyttöliittymään, niin itse totuin siihen todella nopeasti. Parin käyttökerrran jälkeen se tuntui tutulta ja itse en ole huomannut siinä huomauttamista.

Kouluarvosanaksi annoin 9:n. Pitäähän aina jäädä myös parannettavaa.

// Stefu

Oletus

Yhdyn edellisiin puhujiin eli suuri kiitos vaivannäkijöille. pienet muotoseikat eivät tosiaan haittaa kokonaisuutta.

Mutta mutta, koska ihminen on tehty napisemaan, niin kannan oman lyhyen korteni kekoon:

Minua hieman nyppii se, että päärivi (galleria, keskustelut, etc) scrollaa ulos ruudusta, kun viestiketjuja käy eteenpäin. Joskus huomaa olevansa totaalisen väärillä poluilla ja silloin olisi helppo tie alkuun kiva olla lähellä.

Lähetyssäännöt

• Sinä et voi luoda uutta ketjua
  • Sinä et voi vastata viesteihin
  • Sinä et voi liittää tiedostoja
  • Sinä ei voi muokata viestejäsi
  •