Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 10 / 17

Ketju: ensimmäinen sukelluslamppu ostoon

Oletus ensimmäinen sukelluslamppu ostoon

Tässä ekaa valoa alottelijalle etsin ja hinta tosiaan saa olla alle 100€:ssa..johonkin seikkaan kun pitänyt vetää joku "tietämys" niin eiköhän se tuo valon kirkkaus ole?

Ja etsin esim

UK Sunlight C8 lamppua jos jollakulla lojuu kaapissa tai vastaavaa,eihän nuo uutenakaan paljoa maksa mutta pistänpä silti kyselyä joskohan jollain jotain tuikkua on

Oletus

hyvä ja halpa lamppu ja hintaansa nähden valolla pärjää ja ei syö pattereitakaan kovin kauheeta tahtia, tosin ainahan voi nähdä paremminkin
    -vedessä on kaikki kivempaa, kaikki porukalla mukaan vaan-

Oletus

Alle satasen budjetilla Frogman LED-lenser on lyömätön hinta-laatusuhteessa.
    Lamppu taitaa maksaa jotain 40 EUR, ja valo on noin pieneksi lampuksi erittäin kirkas ja kiila kapea.
    Itse käytän näitä varavaloina ja siihenkin käyttöön ovat hyvinkin luotettavia.

Lampussa on sellainen tyyppivika että kytkin ruostuu merivedessä noin parissa vuodessa poikki. Senkin jälkeen sen saa magneetilla päälle. Tästäkin ongelmasta huolimatta lamppu on hintansa arvoinen. Hajoneen tilalle ostaa sitten vaan uuden. Varavaloina niitä kannattaakin pitää paria kappaletta mukana.

Oletus linkkejä edullisiin lamppuihin!

Oletus

Lainaus Alkuperäinen lähettäjä: mickey73 Katso viesti
    MInulla on tämä SSC P7-lamppu. Se on ollut vedessä vain neljästi toistaiseksi (max 25 m), mutta täytyy sanoa että hintaansa nähden todella hyvä peli. Ei ole tullut vettä sisään, ja nuo litihum-akut kestävät noin 2h. OK, nuo luvatut 900 lumenia on ehkä liioittelua, eikä sitä voi verrata johonkin tonnin kanistervaloon, mutta sen valovoima on jotain ihan eri luokkaa kuin esim frogman. Netistä (esim scubaboard) löytyy paljon keskustelua tästä.

Tilaus DealExtremesta sujui ongelmitta, vaikka toimitusta sai vähän odottaa.

Oletus

Lainaus Alkuperäinen lähettäjä: Fredde79 Katso viesti
    MInulla on tämä SSC P7-lamppu. Se on ollut vedessä vain neljästi toistaiseksi (max 25 m), mutta täytyy sanoa että hintaansa nähden todella hyvä peli. Ei ole tullut vettä sisään, ja nuo litihum-akut kestävät noin 2h. OK, nuo luvatut 900 lumenia on ehkä liioittelua, eikä sitä voi verrata johonkin tonnin kanistervaloon, mutta sen valovoima on jotain ihan eri luokkaa kuin esim frogman. Netistä (esim scubaboard) löytyy paljon keskustelua tästä.

Tilaus DealExtremesta sujui ongelmitta, vaikka toimitusta sai vähän odottaa.
    Mulla toi on ollut pelkästään varavalona ja meinasin koitaa sitä myös miten se pärjää päävalona Suomessa, mulla on yleemsä päävalona 35W kanisteri hid joten sille tuo tulee häviämään 3-0 mutta eipä tuosta kokeilusta haittaakaan ole. Sorvasin siihen nimittäin eilen sovitteen jolla saan sen kiinni goodman handleen joten ei pitäisi olla käyttökään hankalampi kuin kanisteri mallissa, ellei sitten tuo pituus tee haittaa käytettävyydelle.

Tuon oman lampun olen koeponnistanut 8bar paineessa joten ainakin sen tuo kesti moitteetta, tosin ennen kuin koeponnistin tuon lampun avasin siitä kaikki avattavat kohdat ja tarkistin tiivisteet ja niiden kunnon. Tarkastus ei ollut turha nimittäin yksi tiivisteistä oli viilto vikainen jo valmiiksi joten ilman tarkastusta lamppu olisi ottanut vedet sisään heti ensimmäisellä kerralla.

Goodman handle

Viimeisin muokkaaja Tomppa72 : 05/06/10 klo 07:57 Syy: Kuvatiedoston muutos pienempään

Oletus

vähän lisää höpinää osto topikissa mutta kait me tää kestetään...
    varavaloina mullakin on Frogman LED-lenser (useasti myös ajaa noilla pikku pulahduksilla sitä päävalonkin virkaa)
    vähän on tehnyt mieli itselläkin kanisteri lamppua ,hid valot jätän väliin mm polttimoiden hinnan takia.
    alkaisi olla kohta jo noi led kanisteri valot kohtuullisessa hintaluokassa ja paloajat n+- 4 tuntia.
    oma "päävalo" palaa n 4 tuntia ja sillä vetäsee koko viikonlopun sukellukset komeesti mutta on
    aika hävyttömän painoinen maalla n 12kg +1/2kg lyijyä tasapainoitukseen.
    kokokaan ei ihan pienin tossa kuvassa 15l pulloja ja lamppu vierekkäin =) (ei oikein Goodman handle tule kysymykseen heh)
    http://www.snorkkeli.net/gallery/sho...lloja-1&cat=21
    tutkiskelin noita kanisteri lamppuja: http://www.light-for-me.com/home.html
    ton 4 ledisen hinta ei nyt enää ihan päätä huimaa,ihan hirveitä summia en ole valmis laittamaan lamppuun kun ei niin
    pakollinen hankinta (500€ lamppu on jo liian kallis)
    tossa linkki 4 lediseen lamppuun: http://www.arcticabyss.fi/index.php?...mid=62&lang=fi
    Viimeisin muokkaaja jjtp : 05/06/10 klo 08:55

Oletus Ssc p7

No niin tuli testattua tuota SSC P7 lamppua päävalona ja testi loppui 80min kohdalla kun lamppu sammui, meinasin ensin että no akkuhan siitä loppui ja jatkoin sukelluksen loppuun ilman valoa jota en tosin olisi tarvinnutkaan kun 20min koko sukelluksella. Joten lamppu kiinni D-lenkkiin ja merkki tietsikan lokiin ja jatkamaan sukellus loppuun vielä reilut parikymmentä minuuttia.

Kotona kun avasin lampun ja tarkoitus oli vaihtaa akut siihen niin lampusta lorahtikin vettä pöydälle, eli vaikka tuo olikin ollut varavalona ja sen olin aina tarkastanut sukelluksen jälkeen oli se x määrän jälkeen sukelluksia vuotanut vaikka se olikin kestänyt 8bar koeponnistuksen.

Joten vaihtakaapa näihin suosiolla peräpään tiivisteet parempiin koska nuo silikoni tiivisteet ovat siinä aivan peestä, lamppu tuntui toimivan moitteetta kuivatuksen jälkeen ja näytti pitävän vedetkin ulkopuolella koeponnistus astiassa jälleen 8bar paineessa joten suurta vahinkoa ei päässyt käymään.

Lamppu ei loppujen lopuksi valoteholtaan hävinnyt mitenkään hirvittävästi vertailuvalolle joka oli 24W hid lamppu ja tuossa goodman handlessa pitäessä eroa ei ollut käytettävyydessä juurikaan eroa kanisterivaloon verrattuna.

Ps. Kiinalainen virveli on kiinalainen virveli vaikka voissa paistaisi.

Oletus

Mulla oli kans aluksi vähän ongelmia tuon SSC P7:n kanssa. Aluksi toimi hyvin, mutta kohta ei lamppuun enään tullut valoa. Syyksi paljastui se että magneetikytkin oli aika kranttu toimimaan. Piti ittoittaa etupää ja kasata uudelleen ja sitten alkoi pelittää. Loppujen lopuksi lamppua kohtasi turmio kun piti kameran kanssa tappaa aikaa dekoissa Kongsfjordissa Marthan hylyllä ja ilmeisesi lenkki oli päässyt sujahtaan ranteesta jossain välissä... Kanisterivalossa ja goodman handlessa on hyvät puolensa, jääpi aikaa sählätä kameran ja dekopoijun kanssa...

Aika ohutta on muuten sen lampun materiaali, mutta mulla ei kerennyt sukelluksia tulla sille niin paljoa että olisi kestävyyttä pystynyt arvioimaan.

Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Lähetyssäännöt

• Sinä et voi luoda uutta ketjua
  • Sinä et voi vastata viesteihin
  • Sinä et voi liittää tiedostoja
  • Sinä ei voi muokata viestejäsi
  •