Tulokset 1 - 2 / 2

Ketju: Mysteerikamera Nuuksiosta

Oletus Mysteerikamera Nuuksiosta

Löytöpaikka: Nuuksion kansallispuisto

Esine:
    • Digitaalikamera
    • Vedenpitävä suojakuori

Useampi vuosi sitten olin luokkaretkellä Nuuksion kansallispuistossa. Viimeisenä päivänä, juuri ennen kotiinpaluuta, huomasin jotakin kiiluvaa kahden kiven välisestä kolosta. Kolossa, lätäkön pohjalla oli kamera. Se oli säilynyt ehjänä, koska oli vedenpitävän suojakuoren sisällä. Kamera oli toimintakunnossa ja siinä oli vielä akkua. Selailin kuvia ja päiväysten perusteella ne olivat edellisiltä vuosilta. Mitä ilmeisimmin kamera oli siis ollut kadoksissa jo pidempään. Se oli varmaan pudonnut koloon, kun joku oli asettanut sen kivien päälle.

Suurin osa kameran sisällöstä oli sukelluskuvia ja -videoita. Kuvissa ja videoissa sukeltajilla oli kaikki varusteet päällä. Kamera kuului siis laitesukeltajalle. Olin telttaillut Nuuksiossa myös löytöä edeltävänä vuotena, jolloin olin nähnyt alueella sukeltajia. Saattoivatpa olla vielä ne samat, joille kamera kuului.

Päätin ottaa kameran mukaan, koska oletin, että kuvien perusteella oikea omistaja olisi mahdollista jäljittää. Kuvia ja videoita oli siis muitakin. En kuitenkaan onnistunut. Mietin kameran viemistä löytötavarakeskukseen, mutta ajattelin, että se joutuisi vain huutokaupattavaksi. Myöhemmin etsin netistä, josko joku olisi tehnyt ilmoituksen kyseisen mallisen kameran katoamisesta. Ei onnistanut. Tämän jälkeen kamera jäi hyllylle pölyyntymään. Yritän nyt vielä kerran löytää omistajaa.

Kuvista löytyy exifiä, mutta ei kuitenkaan tarkempia tietoja omistajasta, kuten esim. nimeä. Tarkistin https://www.stolencamerafinder.com/ sivustolta josko samaisen kameran ottamia kuvia olisi ladattu jo aikaisemmin nettiin. Ei tärpännyt. Oikea omistaja olisi kyllä mukava löytää. Kaikki ideat ja vinkit tervetulleita. Jos omistajaa ei tämän yrityksen jälkeen löydy, niin vien kameran Poliisille.

Olen liittänyt viestin oheen muutaman kameran muistikortilta poimitun kuvan. Sukeltajia tietysti hankala tunnistaa, mutta ohessa myös kuva yhdestä henkilöstä ilman varusteita. Jos tunnistat ketään, otathan yhteyttä.

Kiitos paljon kaikesta avusta!

EDIT: nyt kun omistaja on löytynyt niin poistin yksityisyyden nimissä kuvat, joissa näkyi naama
    Liitteiden kuvakkeet Liitteiden kuvakkeet Klikkaa suuremmaksi

Nimi:	1.jpg
Katsottu:	30
Koko:	94,4 KB
ID:	14509   Klikkaa suuremmaksi

Nimi:	3.jpg
Katsottu:	30
Koko:	98,1 KB
ID:	14512  
    Viimeisin muokkaaja Kuukkeli : 08/04/21 klo 18:45

Oletus

Omistaja löytynyt!